POLITYKA PRYWATNOŚCI
20 maja 2022 r.
Pobierz wersję PDF
W Somfy chcemy być partnerem naszych klientów na drodze ku odkrywaniu i korzystaniu z rozwiązań inteligentnego domu oraz powiązanych produktów lub usług. Cenimy sobie zaufanie, jakim nas obdarzają nas nasi klienci i zobowiązujemy się do zachowania pełnej przejrzystości w zakresie gromadzenia, wykorzystywania i ochrony danych osobowych. Rozumiemy potrzebę zachowania odpowiedniej kontroli nad danymi osobowymi i zobowiązujemy się do wdrażania mechanizmów, procedur i zasad zapewniających poufność, integralność i bezpieczeństwo danych osobowych użytkownika przez cały cykl życia takich danych.
Grupa Somfy wyznaczyła inspektora ochrony danych (IOD), który zapewnia, że nasze działania są prowadzone zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
W przypadku pytań dotyczących niniejszej Polityki, chęci skorzystania ze swoich praw lub wniesienia skargi, prosimy o kontakt z naszym IOD (niezależnie od tego, z którym podmiotem Somfy Państwo się kontaktujecie): rodo-pl@somfy.com
Niniejsza polityka prywatności („Polityka”) informuje klientów i użytkowników, czego mogą spodziewać w odniesieniu do gromadzenia i wykorzystywania danych osobowych przez nas, tj.:
Uprzejmie prosimy o uważne zapoznanie się z naszą Polityką i zapoznanie się z jej treścią
Niniejsza Polityka dotyczy klienta lub użytkownika, gdy klient lub użytkownik odwiedza nasze witryny internetowe, gdy kontaktuje się z nami w celu nawiązania relacji biznesowych w trakcie trwania relacji biznesowej z nami, gdy korzysta z technologii, którą udostępniamy lub gdy łączy się z określonymi platformami, aplikacjami lub innymi rozwiązaniami, które możemy zapewnić lub udostępnić.
Niniejsza Polityka nie dotyczy pracowników Somfy, ani kandydatów do pracy, którzy mogą zapoznać się z polityką prywatności na naszej stronie z ofertami pracy.
Podmiotem prawnym odpowiedzialnym za dane osobowe gromadzone od klienta lub użytkownika jest podmiot, który określa, w jaki sposób, kiedy i dlaczego gromadzi i wykorzystuje dane osobowe klienta lub użytkownika („Administrator danych”).
Tożsamość Administratora danych zależy od tego, kim jest użytkownik:
Jeśli chodzi o pozostałe osoby, z wyjątkiem pracowników zatrudnionych w obiektach Somfy, Administratorem danych jest podmiot prawny zarządzający relacjami użytkownika z firmą Somfy. Informacje te można znaleźć w umowie zawartej z firmą Somfy lub uzyskać od osoby kontaktowej w firmie Somfy.
Dane osobowe to dane, które można przypisać do konkretnego użytkownika.
Dane osobowe gromadzimy bezpośrednio od użytkownika (a), lecz również pośrednio z innych źródeł (b), na przykład, gdy użytkownik przegląda witryny internetowe Somfy lub subskrybuje nasze kanały w mediach społecznościowych.
Niezależnie od tego, czy gromadzimy dane osobowe użytkownika bezpośrednio czy pośrednio, zobowiązujemy się do przetwarzania danych osobowych w sposób odpowiedni, stosowny i niezbędny do realizacji celu, dla którego dane osobowe zostały zgromadzone.
Możemy gromadzić i wykorzystywać dane osobowe, które użytkownik przekazuje podczas interakcji z nami.
Mogą one obejmować:
Gromadzimy również informacje, które użytkownik przekazuje nam podczas zawierania transakcji z nami, podczas subskrybowania naszych usług, wypełniania formularzy kontaktowych lub tworzenia kont na którejkolwiek z naszych witryn internetowych, podczas kontaktu z naszymi zespołami ds. obsługi klientów lub kontaktu z mediami, podczas targów lub innych wydarzeń, w których użytkownik lub klient uczestniczy.
Dane zgromadzone w takich przypadkach mogą obejmować (oprócz danych, o których mowa powyżej):
Pozostałe informacje gromadzone podczas korzystania przez klienta lub użytkownika z naszych produktów i powiązanych aplikacji mogą obejmować:
Możemy przetwarzać następujące dane osobowe, które można przypisać klientowi lub użytkownikowi jako odwiedzającemu dowolną siedzibę podmiotu Grupy Somfy:
Informacje o kliencie lub użytkowniku gromadzimy również pośrednio, na przykład, gdy klient lub użytkownik przegląda witryny internetowe Somfy lub subskrybuje nasze kanały w mediach społecznościowych.
Możemy korzystać z plików cookie, aby zwiększyć komfort przeglądania naszych witryn internetowych. Pliki cookie to małe pliki, które są przechowywane na komputerze użytkownika; zawierają one niewielką ilość danych dotyczących konkretnego użytkownika i witryny internetowej.
Korzystamy z dwóch rodzajów plików cookie:
Pliki cookie, które są absolutnie niezbędne do funkcjonowania naszych witryn internetowych.
Używamy plików cookie, które są absolutnie niezbędne do funkcjonowania naszych witryn internetowych (np. analityczne pliki cookie, które umożliwiają nam ocenę korzystani z naszych witryn internetowych i ich wydajność, a następnie poprawić ich funkcjonalność).
Jeśli użytkownik nie chce zaakceptować korzystania z plików cookie, użytkownik może zmienić ustawienia przeglądarki internetowej, aby automatycznie odmawiać przechowywania plików cookie lub uzyskać informację za każdym razem, gdy witryna zażąda zgody na przechowywanie plików cookie. W razie odmowy wyrażenia zgody na pliki cookie, nasze witryny nie będą działać poprawnie.
Pliki cookie stron trzecich, poprawiające interaktywność naszych stron internetowych
Nasza strona internetowa korzysta z niektórych usług oferowanych przez strony trzecie.
Należą do nich między innymi:
Ikony udostępniania:
Filmy transmitowane na stronie internetowej :
Ustawienia plików cookie możesz dostosować samodzielnie w każdej chwili poprzez nasze narzędzie do zarządzania plikami cookie klikając TUTAJ lub przeczytać naszą politykę prywatności plików cookie.
Przetwarzanie odbywa się na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów w celu gromadzenia, monitorowania i analizowania aktywności na witrynie internetowej. Użytkownik musi jednak również wyrazić zgodę na przetwarzanie plików cookie na banerze informacyjnym dotyczącym plików cookie, który pojawia się po wejściu na witrynę internetową.
Używamy również reklamowych plików cookie, dzięki czemu możemy wyświetlać reklamy, które uznajemy za istotne dla użytkownika, na naszej witrynie lub podczas korzystania przez użytkownika z sieci Internet. Takie pliki cookie służą głównie do ograniczenia liczby wyświetleń określonej reklamy dla użytkownika i pomagają nam ocenić wpływ kampanii reklamowej.
Brak akceptacji reklamowych cookie nie wpływa na komfort korzystania z witryny przez użytkownika podczas przeglądania naszych witryn.
Czasami możemy również gromadzić informacje o użytkowniku od stron trzecich lub z publicznie dostępnych źródeł, takich jak informacje o kliencie dostępne na jego witrynie internetowej lub informacje z rejestrów publicznych, takich jak Rejestr Handlowy.
Dane osobowe klienta lub użytkownika gromadzimy i wykorzystujemy, gdy jest to konieczne do negocjacji lub zawarcia z umowy z klientem, np. do:
Klient może nie podawać takich danych osobowych, lecz powinien mieć świadomość, że brak podania takich danych uniemożliwi nam negocjowanie lub wykonanie umowy.
Ponadto, dane osobowe użytkownika lub klienta gromadzimy i wykorzystujemy jeżeli leży to w naszym prawnie uzasadnionym interesie, np. do:
Dane osobowe użytkownika możemy również udostępniać, na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, dowolnej spółce powiązanej Grupy Somfy, a także:
Gromadzimy również i wykorzystujemy dane osobowe użytkownika za jego zgodą. Obejmuje to dane, które użytkownik zdecyduje się przekazać podczas zakładania konta u nas lub w odpowiedzi na konkretne żądanie nam zgłoszone, np. w celu:
Wyrażenie zgody na przetwarzanie przez nas danych użytkownika w takich okolicznościach nie jest obowiązkowe. Jednakże, brak takiej zgody w większości przypadków uniemożliwia nam dostarczanie części lub całości usług subskrybowanych przez klienta lub użytkownika.
Czasami, dane użytkownika gromadzimy lub przetwarzamy zgodnie z wymogami prawnymi lub regulacyjnymi.
Dane osobowe użytkownika udostępniamy wyłącznie zgodnie z niniejszą Polityką, a zatem głównie naszym pracownikom z różnych działów i ewentualnie innym podmiotom Grupy Somfy, wyłącznie w następujących celach: zarządzanie klientami, centralne zarządzanie relacjami z klientami i dostawcami oraz w celu optymalizacji działalności biznesowej Somfy. Udostępnianie danych osobowych odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionych interesów Grupy Somfy w zakresie administrowania relacjami umownymi w ramach Grupy Somfy i utrzymywania efektywnej struktury biznesowej.
Jeśli udostępniamy dane osobowe użytkownika osobom trzecim zgodnie z niniejszą Polityką (np. w związku z przesyłkami, transakcjami finansowymi, usługami dotyczącymi oprogramowania), podejmujemy starania celem zapewnienia, że taka strona trzecia udzieli wystarczających gwarancji wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych w celu zapewnienia zgodności z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych.
Wprowadzamy szereg środków technicznych i organizacyjnych, aby zabezpieczyć dane osobowe użytkowników i chronić je przed bezprawnym zniszczeniem, utratą, zmianą lub dostępem.
Nasi pracownicy, przedstawiciele i podwykonawcy przetwarzający dane osobowe podpisali umowę o zachowaniu poufności lub są w inny sposób związani obowiązkiem zachowania poufności lub podlegają odpowiedniemu ustawowemu obowiązkowi zachowania poufności.
Ponadto, na każdego zewnętrznego usługodawcę, który obsługuje dane osobowe użytkowników zgodnie z niniejszą Polityką, nakładamy surowe obowiązki w zakresie bezpieczeństwa.
Dane osobowe klientów i użytkowników przechowujemy tak długo, jak jest to konieczne dla każdego z wyżej wymienionych celów.
Możemy jednak zachować niektóre dane osobowe, gdy jest to wymagane przez obowiązujące przepisy prawa i uregulowania prawne (np. w celach podatkowych i kontrolnych) oraz zgodnie z naszymi wewnętrznymi zasadami przechowywania danych.
Gdy nie ma już potrzeby przechowywania danych, które nadal mogą zidentyfikować użytkownika, dane takie usuwamy, anonimizujemy lub agregujemy, tak aby użytkownik lub klient nie mógł być identyfikowalny jako konkretna osoba.
Zakup produktu Somfy Spersonalizowana komunikacja dotycząca produktów i usług wymagających specjalnej zgody
Dane osobowe klientów i użytkowników przechowujemy i przetwarzamy głównie na serwerach zlokalizowanych w krajach UE/EOG lub w Szwajcarii.
Działamy jednak jako korporacja globalna i korzystamy z międzynarodowych usługodawców, którzy wspierają nasze globalne rozwiązania. Dane osobowe użytkownika mogą być przekazywane do innego kraju niż ten, w którym mieszka użytkownik.
Jakikolwiek transfer danych poza EU/EEA lub Szwajcarię jest ściśle zarządzany poprzez Standardy Klauzul Umownych Unii Europejskiej, biorąc pod uwagę zagrożenia techniczne związane z prawem w kraju trzecim, gdzie występuje transfer danych.
Użytkownik może skontaktować się z nami za pośrednictwem naszego inspektora ochrony danych w celu wykonania swoich praw do danych osobowych, które gromadzimy lub wykorzystujemy.
Prawa użytkownika obejmują:
Prosimy o nie przesyłanie nam kopii paszportów lub dowodów osobistych
Ustawienia plików cookie możesz dostosować samodzielnie w każdej chwili poprzez nasze narzędzie do zarządzania plikami cookie klikając TUTAJ.
Nie zbieramy oraz nie prosimy o dane osobowe osób niepełnoletnich informacji od osób niepełnoletnich. Jeśli dowiemy się, że zebrane dane należą do osoby niepełnoletniej, usuniemy je tak szybko jak to możliwe. Jeśli wydaje Ci się, że osoba niepełnoletnia mogła podać nam dane osobowe, prosimy o kontakt pod adresem:
11. Zmiany niniejszej polityki
Datę niniejszej Polityki podano przed akapitem wstępnym. Niniejsza Polityka może ulec zmianie w dowolnym momencie bez powiadomienia, z wyjątkiem sytuacji, gdy zmiany takie mogą istotnie wpłynąć na prawa osób fizycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi prywatności i ochrony danych, w którym to przypadku użytkownik zostanie powiadomiony o takich zmianach za pomocą widocznego powiadomienia na wstępnie do niniejszej Polityki.