Komfort i wydajność w pracy
Biura to miejsca, w których pracownicy spędzają większość swojego czasu pracy. Ważne jest zatem to, by ich projekt zapewniał maksymalny komfort użytkownikom, sprzyjając ich efektywności.
Biura to miejsca, w których pracownicy spędzają większość swojego czasu pracy. Ważne jest zatem to, by ich projekt zapewniał maksymalny komfort użytkownikom, sprzyjając ich efektywności.
Komfort wizualny zmniejsza ryzyko przemęczenia wzroku i długotrwale poprawia samopoczucie. Każdy rodzaj pomieszczenia - sale konferencyjne, biura zamknięte lub typu open space itd. - wymagają odmiennego typu oświetlenia, regulowanego przez użytkowników za pomocą naściennych lub bezprzewodowych układów sterowania.
Nagłe zmiany temperatury są nieprzyjemne i męczące. Stała, komfortowa temperatura poprawia samopoczucie i zwiększa produktywność.
Łączą automatykę pogodową, czasową, centralne systemy sterowań oraz przełączniki lokalne, pozwalając zautomatyzować sterowanie osłonami przeciwsłonecznymi i wyregulować temperaturę wewnątrz budynku bez ręcznej interwencji.
Charakterystyka konstrukcyjna oraz jakość wykonania rozwiązań Somfy gwarantują ich funkcjonowanie na długie lata.
Zwrot z inwestycji jest kwestią kluczową w projekcie obsługiwanego budynku. Sprzęt i instalacje muszą gwarantować długotrwałą wydajność.
”W istniejących biurowcach, w których zainstalowano system optymalizujący dostęp do światła naturalnego, wydajność wzrosła o 13-16%.”
(“Greening the Building and the Bottom Line“, Instytut Rocky Mountain, 2009)
Naukowcy Gurtekin, Hartkopf oraz Loftness z Uniwersytetu Carnegie Mellon stwierdzili, że zastosowanie wysoko wydajnych systemów zarządzania światłem dziennym pozwala zaoszczędzić średnio 52% zużytej energii.
(Uniwersytet Carnegy Mellon, 2004)