Szybki dostęp

Najczęściej zadawane pytania

14 wyniki
  • Co powinienem zrobić, jeśli mój wideodomofon jest często niedostępny w mojej aplikacji? (0) 25.11.2025

     

    Podczas próby uzyskania dostępu do strumienia wideo z aplikacji Somfy Protect, obraz nie jest wyświetlany lub otrzymujesz powiadomienia, że połączenie nie działa prawidłowo.

     

    Informacje dotyczące możliwych przyczyn

    Urządzenie może często tracić połączenie w następujących przypadkach:

    • sieć smartfona (3G/4G/5G) nie jest wystarczająco silna, aby uzyskać dostęp do strumienia wideo
    • łącze internetowe jest regularnie przerywane
    • jakość sieci Wi-Fi w miejscu instalacji monitora jest niewystarczająca
    • przepustowość łącza jest niewystarczająca
    • kanał Wi-Fi używany przez router internetowy jest przeciążony

     

    Procedura

     

     

    1. SPRAWDŹ JAKOŚĆ POŁĄCZENIA TELEFONICZNEGO

    Aby móc oglądać obraz z wideotelefonu w dobrych warunkach, należy upewnić się, że telefon ma szerokopasmowy dostęp do Internetu: 3G, 4G, 5G lub Wi-Fi. We wszystkich przypadkach odbiór i prędkość muszą być dobrej jakości.

    Należy pamiętać, że jeśli w telefonie włączono automatyczne przełączanie z Wi-Fi na dane mobilne, podczas przełączania z jednej sieci do drugiej lub w zależności od poziomu sygnału połączenie może zwolnić i uniemożliwić oglądanie wideo.

     

    2. SPRAWDŹ KOLOR DIODY LED NA MONITORZE

    Przede wszystkim należy sprawdzić aktualny stan połączenia monitora, patrząc na kolor diody LED na panelu przednim. Jeśli dioda LED miga na czerwono, a następnie na zielono, monitor próbuje połączyć się z Wi-Fi.

    Co oznacza kod koloru diody LED V®350 Connect?

     

    3. UPEWNIJ SIĘ, ŻE ŁĄCZE INTERNETOWE JEST STABILNE 
    Podczas awarii, jeśli ktoś jest w Twojej lokalizacji lub masz inne zdalnie dostępne urządzenie, upewnij się, że Twoje łącze internetowe jest dostępne.

    Nie zapomnij ponownie uruchomić routera, ponieważ może to poprawić jakość domowego połączenia internetowego.

     

    4. SPRAWDŹ JAKOŚĆ WIFI W MIEJSCU, W KTÓRYM ZNAJDUJE SIĘ URZĄDZENIE

     

    W aplikacji Somfy Protect przejdź do "Ustawienia" > "Moje urządzenia" > "Wideodomofon Connect.”

     

    Jeśli informacja "Sieć Wi-Fi" pokazuje 1 kreskę na 4, sygnał Wi-Fi nie jest wystarczająco silny, aby zapewnić połączenie o wystarczającej jakości.

    • 4 kreski - doskonałe połączenie
    • 2 lub 3 kreski - prawidłowe połączenie
    • 1 kreska - niewystarczające połączenie

    Dlatego zaleca się przeniesienie routera, jeśli to możliwe, lub dodanie repeatera Wi-Fi między skrzynką a monitorem w celu wzmocnienia sygnału Wi-Fi, aby poprawić jakość połączenia Wi-Fi.

    Uwagi:

    • Poziomy jakości Wi-Fi nie odświeżają się natychmiastowo, więc zalecamy przeniesienie urządzenia lub zainstalowanie repeatera, a następnie ponowną próbę uzyskania dostępu do strumienia wideo w celu sprawdzenia, czy przeniesienie rozwiązało problem.
    • Jakość Wi-Fi jest bardzo zróżnicowana: dwa urządzenia podłączone w odległości jednego metra od siebie mogą mieć różne poziomy jakości Wi-Fi.

     

    5. SPRAWDŹ, CZY W MIEJSCU, W KTÓRYM ZNAJDUJE SIĘ MONITOR, JEST WYSTARCZAJĄCA PRZEPUSTOWOŚĆ.

     

    Monitor wymaga stabilnego sygnału Wi-Fi, który może zapewnić stały strumień 0,80 Mb/s.

    Aby sprawdzić dostępną przepustowość wysyłania za pośrednictwem subskrypcji internetowej, można użyć programu lub aplikacji dostępnej bezpłatnie:

    • PC/Mac - Web Speed test
    • iOS - iOS Speed test
    • Android - Android Speed test

    Dobrym pomysłem jest przetestowanie prędkości w miejscu, w którym znajduje się monitor.

     

    Przepustowość upstream (zwana również prędkością wysyłania), po prawej stronie na powyższej ilustracji, wynosi 2,01 Mb/s.

    Sprawdź również, czy inne urządzenia podłączone do Internetu w Twoim domu nie zajmują całej przepustowości: pobieranie komputerów, inne kamery IP, podłączone telewizory itp. Aby się upewnić, odłącz te urządzenia na czas testów.

     

    6. UPEWNIJ SIĘ, ŻE KANAŁ WI-FI UŻYWANY PRZEZ ROUTER NIE JEST PRZECIĄŻONY.

     

    Jeśli w domu jest wiele sieci Wi-Fi, kanał używany przez router może być przeciążony.

    Jeśli poprzednie operacje nie pomogły w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji dla routera lub repeatera Wi-Fi, konieczna może być zmiana kanału Wi-Fi w ustawieniach routera. Zalecamy, aby najpierw zmienić kanał Wi-Fi na automatyczny, jeśli nie jest on obecnie ustawiony w ten sposób.

    Jeśli to nie rozwiąże problemu, zalecamy sprawdzenie środowiska Wi-Fi. Możesz użyć bezpłatnej aplikacji do analizy kanałów lub oprogramowania, takiego jak:

    • PC - Acrylic WiFi
    • Mac - Netspot
    • Android - WiFi Analyzer

    Aplikacje te pokazują w formie graficznej stopień zajętości różnych kanałów Wi-Fi. Jeśli sieć Wi-Fi znajduje się na kanale zajętym przez kilka innych sieci, należy przenieść ją na mniej zajęty kanał. Można to zrobić w ustawieniach routera.

     

    W powyższym przykładzie najbardziej zajęte kanały to 1, 6 i 11. Dlatego dobrze byłoby zmienić kanał Wi-Fi w routerze na kanał 3, 4, 8 lub 9, ponieważ są one najmniej zajęte.

  • Co oznacza kod koloru diody LED V®350 lub V®500 Connect? (0) 25.11.2025

     

     

    Kolor diody LED

     

    Opis
    Świeci w sposób ciągły na ciemnoniebiesko Trwa uruchamianie wideodomofonu
    Miga na ciemnoniebiesko Wideodomofon oczekuje na sparowanie Bluetooth
    Miga na zielono Wideodomofon oczekuje na połączenie Wi-Fi
    Miga na biało Wideodomofon łączy się z serwerem Somfy Protect
    Miga na fioletowo Wideodomofon pobiera aktualizację
    Świeci w sposób ciągły na fioletowo Wideodomofon jest w trakcie aktualizacji
    Świeci w sposób ciągły na biało Wideodomofon jest sparowany i połączony z serwerem Somfy Protect.
    Miga na czerwono Problemy z Bluetooth
    Świeci w sposób ciągły na zielono Użytkownik ogląda transmisję na żywo ze swojego smartfona
    Czarny (dioda LED wyłączona)
    • podczas instalacji, dioda LED zgaśnie, jeśli nie będzie aktywności przez 15 minut
    • jeśli funkcja "lampki kontrolnej" jest wyłączona
  • Co powinienem zrobić, jeśli otrzymam komunikat o błędzie: "Nie wykryto wideodomofonu"? (0) 25.11.2025

     

    Instalacja wideodomofonu nie powiodła się i użytkownik jest blokowany przez komunikat: "Nie wykryto wideodomofonu".

     

    Upewnij się, że wideodomofon jest podłączony bezpośrednio do gniazdka ściennego. Dioda LED zaświeci się (światłem ciągłym lub migającym), a ekran powinien się zaświecić. Jeśli nie świeci, upewnij się, że przewody są prawidłowo podłączone do listwy zaciskowej.

     

     

    Upewnij się, że Wideodomofon Connect znajduje się w zasięgu routera.

     

    Upewnij się, że dioda LED miga na niebiesko.

    Jeśli dioda LED świeci się w sposób ciągły na niebiesko lub nie świeci się, należy zresetować wideodomofon. 

     

    RESETOWANIE WIDEODOMOFONU

    1. Użyj dołączonej szpilki resetującej,

    2. Włóż szpilkę do przycisku resetowania, aż dioda LED zacznie migać na czerwono,

     

    Po kilku chwilach dioda LED powinna migać na niebiesko. 

     

    Po wykonaniu tych kroków spróbuj połączyć się ponownie.

  • Co powinienem zrobić, jeśli otrzymam komunikat: "Twój Wideodomofon Connect jest już zainstalowany w innej lokalizacji"? (0) 25.11.2025

     

    Instalacja wideodomofonu nie powiodła się, a użytkownik jest blokowany, ponieważ otrzymuje komunikat, że został on już zainstalowany.

     

    1. Mój Wideodomofon Connect jest już połączony z moim kontem, ale znajduje się w innej lokalizacji.

    Należy upewnić się, że wideodomofon nie jest już zainstalowany w innej lokalizacji. Aby to zrobić, przejdź do strony głównej swojego konta w aplikacji Somfy Protect. Kliknij strzałkę u góry strony. To menu umożliwia dostęp do wszystkich lokalizacji powiązanych z Twoim kontem.

    Usuń nieprawidłową lokalizację i zachowaj lokalizację, w której zainstalowany jest Wideodomofon Connect, a następnie kontynuuj instalację.

     

    2. Mam kilka adresów e-mail i używam niewłaściwego, aby uzyskać dostęp do mojego alarmu

    Nie jestem zalogowany na właściwe konto, więc jestem przekierowywany do instalacji moich urządzeń. Podłączony wideodomofon jest już zainstalowany, ale otrzymuję ten komunikat.

     

    3. Po pierwszej instalacji pojawia się następujący komunikat

    Twój Wideodomofon Connect jest nowy i właśnie go instalujesz, ale pojawia się ten komunikat. Skontaktuj się z działem obsługi klienta.

  • Co mam zrobić, jeśli otrzymam komunikat: "Problem uniemożliwia zainstalowanie wideodomofonu"? (0) 25.11.2025

     

    Instalacja wideodomofonu nie powiodła się i użytkownik jest blokowany przez komunikat: "Problem uniemożliwia zainstalowanie wideodomofonu".

     

    Skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta. Potrzebny będzie numer seryjny i adres MAC podłączonego wideodomofonu. Znajdują się one z tyłu monitora.

  • Co powinienem zrobić, jeśli otrzymam komunikat o błędzie "Nie można zainstalować wideodomofonu"? (0) 25.11.2025

     

    Instalacja wideodomofonu nie powiodła się, użytkownik został zablokowany, ponieważ pojawia się komunikat: "Twój wideodomofon nie mógł zostać zainstalowany".

    Gdy pojawi się ten komunikat, po chwili spróbuj ponownie przeprowadzić instalację.

    Jeśli nadal nie możesz go zainstalować, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta.

  • Co powinienem zrobić, jeśli otrzymam komunikat o błędzie "Twój telefon nie może nawiązać połączenia z Wideodomofonem Connect"? (0) 25.11.2025

     

    Instalacja wideodomofonu nie powiodła się i użytkownik jest blokowany przez komunikat: "Twój telefon nie może komunikować się z Twoim Wideodomofonem Connect".

     

    Upewnij się, że funkcja Bluetooth jest włączona w telefonie. Jeśli jest włączony, wyłącz i ponownie włącz Bluetooth, a następnie ponownie uruchom proces instalacji.

     

    Upewnij się, że telefon znajduje się w zasięgu Bluetooth monitora. W tym celu należy przeprowadzić instalację, gdy oba urządzenia znajdują się blisko siebie.

     

    Jeśli sytuacja nie ulegnie zmianie, skontaktuj się z działem obsługi klienta Somfy.

  • Jakie aplikacje mobilne Somfy Protect są dostępne? (0) 25.11.2025

     

    V®350 Connect można kontrolować za pomocą aplikacji na smartfony Somfy Protect dla systemów Android i iOS.

     

    Obecnie nie ma aplikacji Somfy Protect na tablety

     

    Android 8.0 i wyżej iOS 15 i wyżej
  • Jak spersonalizować dzwonek za pomocą pliku MP3? (0) 25.11.2025

     

    Istnieje możliwość użycia wybranego dzwonka MP3 zamiast 5 dzwonków ustawionych domyślnie w
    wideodomofonie. W tym celu należy uzyskać dostęp do menu "Dzwonki" z poziomu USTAWIENIA
    PODSTAWOWE. Następnie nacisnąć na poniższy piktogram.
    Uwaga: Tworzenie dzwonków MP3 jest przeznaczone dla osób czujących się swobodnie w
    procedurach informatycznych.
    Aby dzwonek był kompatybilny z Państwa wideodomofonem, musisz przestrzegać 5 następujących zasad:

    • Maks. rozmiar pliku = 100 KB
    •  Maks. długość pliku = 45 s (maks. rozmiar pliku zostanie osiągnięty wcześniej)
    • Format = mp3
    • Nazwa pliku: nie używaj znaków specjalnych ani akcentów
    • Maksymalna liczba znaków: 12

    Aby utworzyć spersonalizowany dzwonek, można skorzystać z Audacity (oprogramowanie typu open source i darmowe): http://www.audacityteam.org
    W zależności od typu oryginalnego pliku audio, może pojawić się konieczność zainstalowania wtyczek Lame-MP3 encoder oraz ffmpeg import/export. Aby je pobrać, należy postępować zgodnie z poleceniami podanymi przez oprogramowanie Audacity. (Edycja<Ulubione<Biblioteki)

     

    Uwaga: Podczas eksportu pliku do formatu MP3, należy pamiętać o kliknięciu na przycisk "opcje", aby zmniejszyć do minimum jakość pliku i w ten sposób zmniejszyć jego rozmiar.
    Włożyć kartę micro SD do dostarczonego adaptera do PC/Mac, aby załadować dzwonek MP3 do folderu MP3.
    W przypadku standardowego pliku MP3 uzyskuje się następujący wynik:

     

     

  • Czy konieczna jest instalacja napędu Somfy w bramie, aby prawidłowo skonfigurować wideofon Somfy?  (99) 12.10.2018

    Nie, wszystkie nasze wideofony są kompatybilne z napędami innych marek, które wyposażone są w wejście styku bezpotencjałowego. 

  • Jak wybrać właściwy wideodomofon? (155) 12.10.2018

    Aby wybrać odpowiedni model wideofonu, zastanów się najpierw, które jego funkcje są dla Ciebie istotne:
    1. Jakość obrazu. Wszystkie nasze modele wyposażone są w 7-calowe ekrany (z wyjątkiem modelu V100). Niektóre produkty mają wbudowaną kamerę szerokokątną, ułatwiającą identyfikację gości.
    2. Programowalny interfejs dotykowy na wewnętrznym monitorze. Model V500 oferuje intuicyjny interfejs z ekranem dotykowym.
    3. Tryb umożliwiający przeglądanie historii wizyt, pozwalający zapisywać zdjęcia zrobione przez wideofon. Ta funkcja pozwala sprawdzić, kto znajdował się pod drzwiami podczas nieobecności domowników.
    4. Zarządzanie wieloma jednostkami. Na zewnętrznym domofonie można zainstalować kilka dodatkowych przycisków połączonych z odpowiednimi jednostkami. Taka konfiguracja dostępna jest w modelach VsystemPro.
    5. Czytnik kart identyfikacyjnych lub moduł klawiatury. Wbudowany w panel telefoniczny czytnik ułatwia otwieranie bramy wjazdowej. Dostępny jest w modelach Vsystem PRO.

  • Lista kontrolna dla wideofonów (101) 12.10.2018

    Oto kilka rzeczy, które trzeba wziąć pod uwagę przed wyborem wideofonu:
    1. Sprawdź, jaka jest odległość pomiędzy wewnętrznym monitorem, a zewnętrznym domofonem? Aby system funkcjonował prawidłowo, nie powinna ona być większa niż 100 - 150 m (do 250 m w przypadku modeli VSystem Pro).
    2. Czy w pobliżu wewnętrznego monitora znajduje się źródło zasilania?
    3. Czy masz przygotowane dwa kable umożliwiające podłączenie monitora do zewnętrznego domofonu? Czy grubość kabla odpowiada wybranemu modelowi i odległości?
    4. Czy istnieje okablowanie łączące zewnętrzny domofon z systemem napędowym bramy wjazdowej i/lub elektrycznym zatrzaskiem zwalniającym?