Szybki dostęp

Najczęściej zadawane pytania

12 wyniki
  • Czym jest HomeKit? (1287) 30.11.2020

    Technologia Apple HomeKit umożliwia kontrolowanie w łatwy i bezpieczny sposób akcesoriów obsługujących HomeKit za pomocą aplikacji Apple Home i Siri na iPhonie, iPadzie, Apple Watch, HomePod lub Macu.

    Ponad 50 marek na całym świecie oferuje produkty, które są kompatybilne z HomeKit i Twoimi urządzeniami Apple… a wkrótce będzie ich jeszcze więcej.

    Teraz jest wśród nich także TaHoma®!

  • Czym różnią się od siebie aplikacje Siri i Home? (449) 30.11.2020

    Siri to inteligentny asystent, z którym wykonywanie zadań na urządzeniach Apple jest szybsze i łatwiejsze. Nawet zanim go o to poprosisz.

    Więcej informacji na stronie Apple: https://www.apple.com/uk/siri/

    Aplikacja Home umożliwia zdalne sterowanie inteligentnymi akcesoriami za pośrednictwem Apple TV, HomePod, iPhone'a lub iPada dotykowo, automatycznie lub za pomocą Siri.

    Więcej informacji na stronie Apple: https://www.apple.com/uk/ios/home/

  • Jak działa HomeKit w połączeniu z TaHomą? (797) 30.11.2020

    Dzięki kompatybilności z HomeKit możesz sterować swoim sprzętem domowym Somfy za pomocą aplikacji Siri lub Apple Home.

    • Siri: steruj głosowo wybranymi urządzeniami domowymi Somfy, zwracając się do Siri na swoim urządzeniu Apple.
    • Aplikacja Home: Możesz również sterować urządzeniami domowymi Somfy za pomocą wszystkich swoich urządzeń Apple z aplikacji Dom (Home), którą możesz również wykorzystać do konfiguracji systemu.
  • Jak działa połączenie między TaHoma®, urządzeniami i HomeKit? (482) 30.11.2020

    TaHoma® umożliwia połączenie wybranych urządzeń domowych Somfy z urządzeniami wykorzystującymi technologię HomeKit. To bezpośrednie połączeniem lokalne pomiędzy urządzeniem sterującym a sterowanym, które wymaga prac deweloperskich wbudowanego oprogramowania (stąd lokalne połączenie) w każdej centrali.

    Uwaga: Kompatybilność TaHoma® z usługami innych partnerów działała głównie w chmurze.

  • Czy mogę sterować sprzętem będąc poza domem, skoro jest to połączenie lokalne? (421) 30.11.2020

    Z reguły (nie tylko w przypadku centrali TaHoma®), HomeKit umożliwia sterowanie urządzeniami zdalnie, czyli gdy użytkownik przebywa poza domem. Trzeba w tym celu skonfigurować jedno z urządzeń jako domowy hub i pozostawić je w domu: HomePod, Apple TV (4. generacji lub nowszy) z tvOS 10.x lub nowszym, ewentualnie iPad ze skonfigurowanym systemem iOS 10.x lub nowszym.

    To pozwoli, by połączenie lokalne było realizowane w chmurze, a to właśnie umożliwi sterowanie urządzeniami na odległość.

    Więcej informacji można znaleźć na stronie Apple: https://support.apple.com/en-gb/HT207057

  • Który model centrali TaHoma® jest kompatybilny z HomeKit? (499) 30.11.2020

    Każda generacja central sterujących musi przejść proces certyfikacji.

    Obecny proces certyfikacji dotyczy centrali sterującej TaHoma® drugiej generacji i obejmuje już zainstalowane centrale oraz te, które dopiero zostaną zakupione. Centrale sterujące pierwszej generacji, czyli TaHoma® Box i Somfy Box (o kwadratowym kształcie obudowy) oraz TaHoma® DIN-Rail nie są kompatybilne.

    Proces produkcji nowych centrali sterujących TaHoma® został zaktualizowany, aby uwzględniać specyfikacje HomeKit:

    • Zakład produkujący centrale sterujące TaHoma® musi posiadać certyfikat MFI (Made for iPhone, program licencyjny Apple).
    • Każda centrala sterująca TaHoma® otrzymuje unikalny kod HomeKit (kod konfiguracji QR), umożliwiający połączenie z HomeKit.

    Kod konfiguracyjny znajduje się na spodzie każdej centrali sterującej i wewnątrz opakowania.

    Jeśli masz już centralę sterującą TaHoma® drugiej generacji w domu (lub jesteś w trakcie zakupu takiej centrali, ale bez informacji o HomeKit): Twoja centrala jest również kompatybilna z HomeKit. Wystarczy użyć aplikacji TaHoma®, aby ustanowić połączenie z HomeKit (zobacz film instruktażowy dotyczący HomeKit bezpośrednio w aplikacji TaHoma®).

  • Dlaczego istnieją dwie metody połączenia HomeKit z TaHoma®? (359) 30.11.2020

    Kompatybilność TaHoma® z HomeKit musi być zapewniona w dwóch przypadkach:

    • dla nowych central sterujących wyprodukowanych z informacjami o HomeKit (logo i kod konfiguracji)
    • oraz dla istniejących central, na których nie ma informacji HomeKit (dla dotychczasowych użytkowników TaHoma®).

    Nowe centrale TaHoma®:

    • Podobnie jak wszystkie urządzenia zatwierdzone przez HomeKit, centrale sterujące TaHoma® zawierają informacje i elementy wymagane w ramach certyfikacji, zgodnie z wytycznymi HomeKit.
    • Jednym z wymogów jest kod QR HomeKit, umieszczony na spodzie centrali i na opakowaniu, który jest wymagany do konfiguracji połączenia urządzeń w aplikacji Home.

    Uwaga: Poniższe wyjaśnienie (dla istniejących central TaHoma®) ma zastosowanie również w przypadku nowych central, jeśli chodzi o rozpoczęcie korzystania z aplikacji Tahoma, a następnie połączenie z HomeKit.

    Istniejące centrale TaHoma®:

    • HomeKit jest oczywiście dostępny również dla aktualnych użytkowników, tj. osób, które mają już centralę TaHoma® w domu lub kupują taką, na której nie ma kodu i informacji o HomeKit.
    • Centralę można podłączyć do HomeKit, korzystając z instruktażu HomeKit dostępnego w aplikacji TaHoma®.

    Uwaga: Dotyczy to również nowych central TaHoma®.

  • Które urządzenia są kompatybilne z HomeKit? (3287) 30.11.2020

    Na podstawie certyfikacji Apple wybrane urządzenia Somfy są kompatybilne z technologią HomeKit i można z nich korzystać z urządzeń Apple za pośrednictwem centrali TaHoma®:

    • Produkty działające w technologii io-homecontrol®

    HomeKit współpracuje z urządzeniami smart home, wykorzystującymi protokół dwukierunkowej komunikacji radiowej.

    Urządzenia w technolgii RTS nie są kompatybilne z HomeKit (jednokierunkowe sterowanie radiowe).

    • Urządzenia określonej kategorii produktów: obecnie zewnętrzne osłony okienne.

    Kompatybilność z centralą TaHoma® i Apple HomeKit podlegają walidacji, której dokonują zespoły Apple w ramach procesu certyfikacji. Każde urządzenie musi zostać indywidualnie przetestowane i zatwierdzone przez zespoły Apple.

    Obecnie zatwierdzone zostały napędy do rolet zewnętrznych, żaluzji fasadowych, screenów, markiz i pergoli.

    • Tylko wybrane urządzenia są kompatybilne => patrz lista kompatybilności.
    • Potencjalne rozszerzenie tej listy jest przedmiotem rozmów Somfy i Apple, do finalnego zatwierdzenia przez Apple.

    Nie można sterować urządzeniami umożliwiającymi dostęp do domu

    HomeKit nie zezwala na korzystanie z takich urządzeń, dlatego też bramy, drzwi garażowe, okna i zamki nie są kompatybilne z HomeKit.

  • Jak mogę sprawdzić, czy instalacja obejmuje sprzęt Somfy? (411) 15.11.2018
    1. Zawodowy instalator przeprowadzi szczegółową wycenę w zakresie marki i źródła napędu. 2. Upewni się, że etykietka „Powered By Somfy” znajduje się na montowanym produkcie. To dowód, że produkt wyposażony został w napęd Somfy w fabryce bliskiego partnera firmy. 3. Sprawdzi markę wskazaną na pilocie urządzenia.
  • Jak w firmie Somfy przetwarza się moje dane osobowe? (55) 12.10.2018
    Firma Somfy zawsze bardzo poważnie podchodziła do kwestii ochrony danych osobowych klienta, zwłaszcza od czasu powstania Internetu oraz idei obiektów połączonych w sieci. Nasze serwery charakteryzują się wysokim poziomem bezpieczeństwa, a Somfy zobowiązuje się do ochrony informacji o klientach, stosując rygorystyczną politykę bezpieczeństwa i poufności.
  • Lista kontrolna Somfy (78) 12.10.2018

    Oto lista rzeczy, które warto sprawdzić:
    1. Czy masz w domu dobre połączenie internetowe? To dzięki niemu możliwe będzie podłączenie nowych urządzeń.
    2. Kompatybilność produktów różni się w zależności od rodzaju wybranej skrzynki / centrali automatyki domowej. Zobacz poprzednie pytanie, aby uzyskać więcej informacji. 3. By zoptymalizować zasięg radiowy, zalecamy umieszczenie skrzynki w otwartej, centralnej przestrzeni domu.

     

  • Czy firma Somfy produkuje rolety i żaluzje? (252) 28.09.2018
    Somfy projektuje i wytwarza wyłącznie napędy, układy kontrolne i automatyczne systemy zasilające wejścia i wjazdy do domu. Te napędy i urządzenia automatyki domowej są następnie dostarczane firmom branżowym, które wyposażają w nie odpowiednie elementy sprzętu domowego (rolety, żaluzje, bramy wjazdowe i garażowe).