Szybki dostęp

Najczęściej zadawane pytania

49 wyniki
  • Co stanie się z moją automatyzacją i scenariuszami, kiedy przejdę z aplikacji LiveIn2 do aplikacji TaHoma? (0) 31.01.2024

    Podczas migracji z aplikacji Simu LiveIn2 do aplikacji TaHoma, twoje scenariusze oraz pozostała automatyzacja zostaną usunięte. ​

    Nie tracisz jednak dostępu do tych funkcjonalności, te funkcje są dostępne w aplikacji TaHoma. Ustawienia automatyzacji muszą zostać skonfigurowane od nowa.
    Sprawdź jak to zrobić : ​

  • Jak wykonać transfer konta z aplikacji LiveIn2 do aplikacji TaHoma? (0) 31.01.2024

    Od dnia 6 lutego 2024, twoja aplikacja Simu LiveIn2 przestanie działać i utracisz do niej dostęp.

    Aby zachować możliwość sterowania swoimi urządzeniami za pomocą smartfona, musisz wykonać 4 następujące kroki:

    1. Pobierz darmową aplikację TaHoma z App Store lub Google Play.
    2. Wybierz kraj w którym się znajdujesz oraz model centrali, którą posiadasz.
    3. Zaloguj się na swoje konto, wciskając przycisk "Posiadam już konto Somfy"
    4. Dane z twojej aplikacji LiveIn2 zostaną automatycznie przeniesione do aplikacji TaHoma*

    *poza scenariuszami oraz pozostałą automatyzacją, te konfiguracje muszą zostać ustawione od nowa

  • Co się stanie, jeśli nie przejdę z aplikacji LiveIn2 do aplikacji TaHoma? (0) 31.01.2024

    Od dnia 6 lutego 2024, aplikacja Simu LiveIn2 app przestanie działać. Utracisz dostęp do aplikacji, zaplanowane scenariusze nie będą dalej funkcjonować.  

    Aby dalej sterować swoimi urządzeniami, musisz przenieść swoje konto do aplikacji TaHoma.

  • Dlaczego ikony niektórych produktów różnią się po przejściu z aplikacji LiveIn2 do aplikacji Somfy? (0) 31.01.2024

    Po dokonaniu migracji konta z aplikacji Simu LiveIn2 do aplikacji TaHoma by Somfy app, możesz zauważyć że niektóre produkty posiadają inne ikony:  

    • Rolety dachowe​  
    • Moskitiery
    • Ekrany projekcyjne
    • Ekrany kinowe ​  

    Ikony poprzednio istniejące dla tych kategorii produktów w aplikacji LiveIn2 nie są dostępne w aplikacji TaHoma, jednak nie ma to negatywnego wpływu na działanie oraz kompatybilność twojego produktu.

  • Jak zarejestrować centralkę LiveIn2 w aplikacji TaHoma od Somfy? (0) 31.01.2024

    Jeżeli posiadasz centralę LiveIn2, która nigdy nie była rejestrowana ani używana. Od dnia 6.02.2024 należy ją zarejestrować w aplikacji TaHoma.

    Pobierz darmową aplikację TaHoma z App store lub sklepu Google Play a następnie wykonaj kroki wyświetlane w aplikacji:​  

    1. "Start"​  
    2. Wybierz kraj
    3. Wybierz model centrali  
    4. "Nie posiadam konta TaHoma"​ 
    5. Podążaj za instrukcjami rejestracji
  • Czym są domyślnie proponowane scenariusze "Wietrzenie" oraz “Wietrzenie Smart” w TaHoma? (0) 25.09.2023

    Jeśli posiadasz jeden lub więcej czujników CO2 sparowanych z aplikacją TaHoma, zostaną ci zaproponowane scenariusze automatyzujące wietrzenie domu.

     

    W zależności od twoich urządzeń:

    • Jeśli posiadasz czujniki jakości powietrza, masz możliwość ustawienia scenariusza "Wietrzenie".

    Jeśli poziom CO2 w twoim domu stanie się zbyt wysoki, zostaniesz powiadomiony poprzez aplikację TaHoma. Bądź zawsze powiadomiony, kiedy musisz wywietrzyć pokój, a kiedy możesz zamknąć juz okna.

     

    Produkty kompatybilne ze scenariuszem:

    • Czujnik jakości powietrza Netatmo
    • Stacja Pogodowa Netatmo
    • Kompatybilne z TaHoma napędy do okien (Somfy, Velux oraz Sigenia) 

     

  • Jakie możliwości daje mi podłączenie moich urządzeń Netatmo do aplikacji TaHoma? (0) 19.09.2023

    The Netatmo Home Coach and Weather Station sensors are compatible with TaHoma for a variety of possibilities. In your app, you can find all the Netatmo sensors to automate your equipment or manage alerts.

    Thanks to TaHoma's compatibility with Netatmo, you can:

    1. Manage the air quality in your home:

    • By automating the opening of your motorized windows as soon as your indoor air needs to be renewed thanks to TaHoma and its "Smart Airing" scene.

    What are the preconfigured scenes "Airing Notification" and “Smart Airing” in TaHoma?

    2. Improve your thermal comfort and save energy

    • By programming the closing of your solar protection in summer as soon as the outside temperature becomes too high in order to keep your home cool.
    • By automating the opening of your solar protection in winter to benefit from the natural heat of the sun

    What is the "Thermal comfort" pre-set scene and how to configure it on the TaHoma app?

    • By programming your heating according to your presence thanks to noise measurement.

    3. Automate your equipment according to the indoor or outdoor environment:

    • By switching off your lights and other connected equipment as soon as there is no one in the room according to noise measurement.
    • By programming the closing of your terrace awning when it rains*.
    • By being alerted or programming the closing of your motorised windows when rain or wind is detected*.

    List of Netatmo compatible sensors with TaHoma :

    Home Coach:

    • Indoor module: Temperature, CO2, Humidity, Noise.

    Weather station:

    • Indoor module: Temperature, CO2, Humidity, Noise.
    • Outdoor module: Temperature, Humidity, Rain and Wind.*

    *Note that there is a delay of a few minutes between the detection of weather changes and the reaction of your equipment. The Wi-Fi connection must be operational.

  • Jak zresetować centralę smart home jeśli wyprowadzam się a centrala zostaje na miejscu? (0) 19.09.2023

    Wyprowadzasz się z domu i zostawiasz centralę smart home od Somfy na miejscu?

    Z łatwością odłączysz swoje konto od centrali:

    Wybierz menu "...":

     

    Następnie w zakładce "SOMFY I JA" wybierz "Pomoc i zaawansowane funkcje" 

     

    Wybierz "Usuń moją instalację"

     

    Wciśnij przycisk: Zresetuj moją instalację

     

    Wciśnij przycisk "Tak" aby zachować sparowanie urządzeń z centralą

     

    Potwierdź reset za pomocą przycisku

     

    Gratulacje! Twoja instalacja została zresetowana:

    • Twoje konto zostało odłączone od centrali. Twoje dane oraz ustawienia zostały usunięte.
    • Urządzenia smart pozostają sparowane z centralą, następny użytkownik nie będzie musiał parować ich ponownie.

    Instrukcja postępowania jest identyczna dla wszystkich central kompatybilnych z aplikacją TaHoma (TaHoma switch, TaHoma V2, Connectivity kit, Connexoon RTS/io, TaHoma Rail DIN V2)

     

  • Jak zresetować centralę smart home jeśli chcę ją odsprzedać lub oddać? (0) 19.09.2023

    Chcesz odsprzedać lub przekazać komuś swoją centralę smart home?​

    Poniższa procedura pomoże Ci z łatwością zresetować urządzenie.

    Wybierz menu "...":

     

    Następnie w zakładce "SOMFY I JA" wybierz "Pomoc i zaawansowane funkcje"

     

    Wybierz "Usuń moją instalację"

     

    Kliknij przycisk: Zresetuj moją instalację

     

    Następnie wybierz "Nie" aby rozłączyć wszystkie urządzenia sparowane z centralą

     

    Potwierdź reset za pomocą przycisku

     

    Gratulacje! Twoja instalacja została zresetowana:

    • Twoje konto zostało odłączone od centralki
    • Wszystkie twoje dane osobowe, ustawienia oraz urządzenia zostały usunięte.

    Instrukcja dotyczy wszystkich central kompatybilnych z aplikacją TaHoma (TaHoma switch, TaHoma V2, Connectivity kit, Connexoon RTS/io, TaHoma Rail DIN V2).

  • Do czego służy domyślny scenariusz "Komfort termiczny" oraz jak skonfigurować go za pomocą aplikacji TaHoma? (177) 30.05.2023

    Scenariusz "Komfort termiczny":

    • Ten scenariusz pozwoli Ci zoptymalizować komfort cieplny w twoim domu - przez cały rok. Zautomatyzuje działanie twoich osłon okiennych w zależności od twoich urządzeń, pory roku oraz położenia twoich osłon okiennych.
    • Domyślnie ustawiony scenariusz będzie dla ciebie dostępny, ale w dowolnym momencie możesz zmienić ustawienia, urządzenia oraz czas działania scenarusza.
    • W menu "Scenariusze", przyciśnij "Stwórz nowy scenariusz". Tam możesz wybrać domyślnie skonfigurowany scenariusz "Komfort termiczny".

     

    Jak skonfigurować scenariusz:

    1. Zidentyfikuj oraz wybierz swoją najbardziej wystawioną na światło słoneczne fasadę (reszta urządzeń może zostać skonfigurowana w drugiej kolejności)​

     

    2. Wybierz urządzenia zamontowane na tej fasadzie: 

    Latem, dostępne są 2 opcje:

    • Jeśli twoja instalacja osłon okiennych (rolety, żaluzje zewnętrzne, screeny, ...) posiada czujniki nasłonecznienia: otwieranie oraz zamykanie twoich urządzeń będzie uzależnione od poziomu natężenia światła słonecznego.
    • Jeśli twoja instalacja osłon okiennych nie posiada czujników: otwieranie oraz zamykanie twoich urządzeń będzie uzależnione od pory dnia.

     

    Zimą, czujnik nasłonecznienia nie będzie brany pod uwagę. Poziom natężenia światła jest zbyt niski aby pozwolić na dokładne pomiary. Sterowanie osłonami okiennymi będzie więc wtedy uzależnione od pory dnia.

     

    3. Wykorzystaj ustawienia domyślne

    Latem, urządzenia na wybranych fasadach zadbają o utrzymanie chłodu w twoim domu:

    • Instalacja bez czujnika nasłonecznienia:

     

    Stopniowe zamykanie rano - Stopniowe otwieranie wieczorem:

    Północna/południowa fasada:

    1. Zamknięcie rano - 3 godziny po świcie
    2. Częściowe otwarcie - 4 godziny przed zmrokiem
    3. Pełne otwarcie - 2 godziny przed zmrokiem

     

    Fasada wschodnia:

    1. Zamknięcie - 1 godzinę po świcie
    2. Częściowe otwarcie - 6 godziny przed zmrokiem
    3. Pełne otwarcie - 4 godziny przed zmrokiem

     

    Fasada zachodnia:

    1. Zamknięcie rano + 5 godzin po świcie
    2. Częściowe otwarcie - 2 godziny przed zmrokiem
    3. Pełne otwarcie - o zmroku
       
    • Instalacja z czujnikiem/czujnikami nasłonecznienia:

     

    Osłony okienne zamkną się kiedy natężenie światła będzie wysokie, następnie otworzą się kiedy natężenie promieni słonecznych zmaleje.

    Wszystkie fasady:

    1. Zamknięcie jeżeli naświetlenie przekracza > 40 tysięcy lux
    2. Otwarcie jeżeli naświetlenie jest mniejsze niż < 20 tysięcy lux

    Pamiętaj, że nawet kiedy korzystasz z czujnika nasłonecznienia, nadal możesz ustawić przedziały czasowe, w których osłony okienne będą się otwierać lub zamykać.
    Zimą, skonfigurowane osłony okienne będą działały tak, aby wpuścić jak najwięcej promieni słonecznych do twojego mieszakania. Dzięki temu zmniejszysz swoje wydatki na ogrzewanie.

    • Instalacja zarówno z czujnikiem nasłonecznienia jak i bez:  

     

    Otwarcie o świcie, zamknięcie o zmroku:
    Wszystkie fasady:

    Otwarcie rano - godzinę po świcie

    Zamknięcie wieczorem - o zmroku

    4. Dostosuj szczegóły swojego scenariusza, takie jak:

    • Przedziały czasowe
    • Progi natężenia światła (w przypadku instalacji posiadającej czujniki nasłonecznienia)
    • Stopień otwarcia/zamknięcia osłon słonecznych (dla napędów posiadających takie funkcje)
    • Dni tygodnia

     

    Ważne informacje: Pora roku musi zostać zmieniona ręcznie, aby ustawić programowanie letnie lub zimowe. 

  • Czym jest scenariusz "Wakacje" i jak ustawić go w aplikacji TaHoma? (103) 30.05.2023

    Koniec z martwieniem się o swój dom podczas wyjazdu na wakacje! 

    Dzięki temu scenariuszowi, twoje urządzenia będą automatycznie funkcjonować podczas twojego wakacyjnego wyjazdu, tak jakbyś nadal był w domu! 

    Wybierz okres trwania swojego wyjazdu oraz zdecyduj, które z urządzeń mają symulować twoją obecność w domu. 

     

    Wykonaj następujące kroki aby ustawić scenariusz : 

    1. Przejdź do menu "Scenariusze"

    2. Kliknij w zakładkę "Agenda". Następnie wybierz "Planowanie nieobecności +".

    3. Wybierz okres swojej nieobecności. Możesz wskazać zarówno swój wyjazd jak i datę powrotu.  

    4. Zdefiniuj, które urządzenia i w jaki sposób będą symulować twoją obecność, możesz to zrobić na 2 sposoby:

    Opcja 1: Zaplanowane akcje

    Wybierz konkretne działania swoich urządzeń, które będą powtarzane każdego dnia. 

    Wymagane ustawienia:

    • O której porze? (rano, wieczorem czy o konkretnej godzinie?)
    • Jakie akcje mają wykonać poszczególne urządzenia? (Otwórz rolety, zapal światła..)

    Przykładowe rezultaty działania scenariusza:

    • Codziennie rano (nie dokładnie o tej samej porze), rolety się otworzą.
    • O godzinie 18, światła w domu się włączą
    • O godzinie 21, rolety się zamkną a światła wyłączą.

     

    Opcja 2: Symulacja obecności

    Wybierz swoje urządzenia oraz przedziały czasowe kiedy chcesz symulować swoją obecność. TaHoma będzie sterować nimi automatycznie - w losowy sposób.

    Wymagane ustawienia:

    • Okres czasu? (Np. : między 8 rano i 8 wieczorem)
    • Jakie urządzenia? (Rolety, zasłony, światła)

     

    Przykładowe rezultaty działania scenariusza:

    • W losowym momencie, pomiędzy godziną 8 i 13, rolety otworzą się.
    • W losowym momencie, między 14 a 20 rolety się zamkną.

     

    Zwróć uwagę na możliwość tworzenia scenariusze "wakacje" za pomocą akcji zarówno o zaplanowanych jak i losowych porach dnia. Możesz ustawić kilka zaplanowanych akcji oraz kilka okresów losowej symulacji obecności.

    Kiedy skończysz proces konfiguracji, możesz zobaczyć podgląd zaplanowanych akcji oraz podsumowanie symulacji obecności. Nadal masz możliwość wprowadzenia zmian do scenariusza. 

    5.  Jeśli chcesz zmienić działania swoich urządzań kliknij "+ Dodaj akcję.
    Kiedy skończysz dodawanie akcji kliknij "Skończyłem".

    6. Możesz znaleźć scenariusz "Wakacje" w menu "Scenariusze"

    Aby modyfikować szczegóły scenariusza kliknij "Zmień moje wakacje". Aby usunąć scenariusz kliknij "Zakończenie okresu wakacyjnego"

  • Jakie ograniczenia posiadają widżety aplikacji TaHoma? (77) 04.04.2023

    Widżety na platformach Android lub iOS posiadają szereg ograniczeń (wynikają one z zasad użytkowania Androida oraz iOS'a):​

    • Nie może być wyświetlany stan urządzeń (np. otwarta/zamknięta brama)​
    • Widżet nie daje dostępu do akcji przyciemniania światła oraz pochylania lameli
    • Przycisk "Stop" nie może być używany za pomocą widżetu​
    • Dla użytkowników systemu Android: kompatybilność z czujnikami temperatury i wilgotności jest ograniczona: dane czujnika są aktualizowane tylko co godzinę (wyklucza to użytkowanie czujników bezpieczeństwa)

     

    Następujące produtky nie mogą być sterowane widżetami:​

    • Zamki do drzwi
    • Produkty z kategorii ogrzewania
    • Alarmy i kamery
    • Sonos​
    • Dla użytkowników iOS: wszystkie czujniki ​
    • Dla użytowników Androida: czujniki bezpieczeństwa  (otwarcia, ruchu, etc.)
  • Jaka jest różnica pomiędzy pierwszą i drugą generacją Termostatu zdalnie sterowanego przez internet? (78) 11.10.2022

    The Somfy 1st generation smart thermostat is compatible with boilers and heat pumps. The 2nd generation thermostat is also compatible with pilot wire electric radiators, underfloor heating and hot water tanks. 

  • Czy Termostat io od Somfy może być używany bez centrali TaHoma®? (92) 11.10.2022

    Zalecamy używanie Termostatu io po sparowaniu go z centralą TaHoma. Bez centrali TaHoma, można korzystać z niego niczym analogowego, sterowanego ręcznie termostatu. Użytkownik nie będzie miał dostępu do fukncji zdalnego sterowania z aplikacji, tworzenia scenariuszy oraz sprawdzania temperatury kiedy jest poza domem.

  • Jak zmienić konto w już sparowanych centralach TaHoma / Connectivity Kit / Connexoon? (244) 22.06.2022

    Jako nowy mieszkaniec lub właściciel "domu", chciałbym poznać jak mogę przejąć kontrolę nad swoimi urządzeniami: 

    • TaHoma (Switch, DIN-Rail, ...)
    • Connexoon (Access, Window, ...)
    • Connectivity kit

     

     

  • Jak sprawdzić, którą centralę sterującą Smart Home posiadam?  (138) 22.06.2022

    Otwórz swoją aplikację TaHoma® a następnie wciśnij menu “...”, wybierz Moja Centrala. Wersja twojej centrali (TaHoma, TaHoma switch, Connectivity kit lub TaHoma DIN-Rail) będzie widoczna.

  • Co można zrobić za pomocą przycisków "Prog"i"Reset" znajdujących się na przodzie TaHoma DIN-Rail? (1084) 22.06.2022

    You can use the both buttons in the front of the TaHoma DIN-Rail in order to make some settings:

    • Wciśnij przycisk Reset na 5 sekund: Zsynchronizuj centralę z serwerem
    • Wciśnij przycisk Reset na od 7 sekund do 11 sekund: Włącz tryb zmiany danych Wi-Fi 
    • Wciśnij przycisk Reset  na ponad 11 sekund: Włącz tryb install pro
    • Wciśnij przyciski Reset&Prog na ponad 8 sekund: Usuń konfigurację Wi-Fi oraz Homekit 
    • Wciśnij przycisk Prog na czas krótszy niż 2 sekundy: Parowanie napędu
    • Wciśnij przycisk Prog na czas od 2 sekund do 8 sekund: Parowanie czujników
    • Wciśnij przycisk Prog na czas dłuższy niż 8 sekund kiedy centrala jest gotowa do użycia: Indentyfikacja sparowanych urządzeń (wink)

     

  • Jak ustawić Homekit za pomocą TaHoma DIN-Rail V2?  (168) 22.06.2022

    The Homekit configuration is only possible after the power on of the gateway for maximum 10 minutes. A new manual reboot will be needed in case the gateway is power on more than 10 minutes or if an endless spinning icon in the Home app is flashing.
     

  • Jakie są różnice pomiędzy aplikacjami TaHoma oraz Connexoon? (861) 20.04.2022

    Aplikacja TaHoma oferuje nowy, bardziej fukcjonalny interfejs. Poszerza także listę kompatybilności.

    Koniec z ograniczeniami dotyczącymi konkretnych kategorii produktów (bramy, osłony okienne, taras...). Ciesz się kompatybilnością z:

    • Wszystkimi produktami io dla użytkowników centrali Connexoon io (także produktami io firm partnerskich).
    • Wszystkimi produktami RTS dla użytkowników centrali Connexoon RTS.
    • Produktami firm partnerskich działających "Cloud to Cloud" oraz IP (Philips Hue, Sonos ...).

     

    Zapoznaj się ze wszystkimi kompatybilnościami:

    Sprawdź kompatybilność swoich urządzeń z aplikacją TaHoma
    Lista kompatybilności dla Connexoon io oraz aplikacji TaHoma
    Lista kompatybilności dla Connexoon RTS oraz aplikacji TaHoma

    Nadal możesz tworzyć scenariusze (ręczne, zaplanowane oraz zaawansowane) dostosowane do twojego stylu życia, ale muszą one zostać skonfigurowane ręcznie. 

    Nie wszystkie funckje aplikacji Connexoon są dostępne w aplikacji TaHoma: 

    • Syrena io
    • Geolokalizacja (dostępne poprzez aplikację IFTTT)
    • funkcja 10-minutowego timera (brama zamykająca się automatycznie po 10 minutach od otwarcia)
    • Ustawianie własnych zdjęć w scenariuszach
    • Funkcja odtwarzania muzyki poprzez aplikację w smartfonie
    • "Sprawdź dom" (funkcja pokazująca status urządzeń przy pomocy jednego kliknięcia) : ta funkcja nie jest dostępna w aplikacji TaHoma, jednakże, w menu "Moje ulubione" możesz szybko i przystępnie sprawdzić status swoich urządzeń. Sprawdź tutaj: Jak dodać do ulubionych w aplikacji TaHoma.
    • Pogoda : pogoda jest wyświetlana w głównym menu aplikacji Connexoon ale nie jest dostępna w aplikacji TaHoma. 
    • Kompatybilność aplikacji z Apple watch (aplikacja TaHoma nie jest kompatybilna z Apple watch)

     

  • Jakie nowe możliwości zyskuję po zmianie aplikacji Connexoon na aplikację TaHoma®? (656) 14.04.2022

    Jeśli korzystasz z centrali Connexoon io, wszystkie produkty działające w protokole io-homecontrol  stają się kompatybilne, w tym produkty firm partnerskich :

    • Termostat i głowice termostatyczne
    • Czujniki
    • Napędy (do osłon okiennych oraz bram wjazdowych i garażowych)
    • Produkty do ogrzewania Atlantic io
    • Urządzenia Velux io

    I więcej !


    Jeśli używasz centrali Connexoon RTS, wszystkie produkty RTS stają się kompatybilne

    • Napędy (do osłon okiennych oraz bram wjazdowych i garażowych)
    • Urządzenia do zarządania oświetleniem
    • Produkty z rodziny Taras

    I więcej !

     

    Zarówno dla centrali Connexoon io, jak i Connexoon RTS dostępna jest teraz możliwość sterowania urządzeniami działającymi na zasadzie cloud to cloud. Twoje rozwiązanie jest kompatybilne z produktami Somfy Protect, termostatem Somfy, ale także czujnikiem zużycia energii Schneider, urządzeniami do sterowania oświetleniem, wtyczkami Legrand, głośnikami Sonos, urządzeniami z serii Philips Hue oraz modułem do klimatyzacji Intesis AC.

     

    Sprawdź wszystkie kompatybilności :

  • Co się stanie, jeśli nie zmienię aplikacji Connexoon na aplikację TaHoma®? (254) 14.04.2022

    Aplikacje Connexoon nie otrzymują już dalszych aktualizacji, więc nie gwarantujemy ich pełnej funkcjonalności .

    Natomiast aplikacja TaHoma jest regularnie aktualizowana, oferując nowe możliwości i kompatybilności.

  • A jeśli zechcę wrócić do mojej aplikacji Connexoon? (92) 14.04.2022

    Przejście z aplikacji Connexoon na aplikację TaHoma jest ostateczne. Po zmianie nie będzie można wrócić do aplikacji Connexoon.

  • Jakie funkcje zyskam, zmieniając aplikację Connexoon na aplikację TaHoma? (292) 14.04.2022

    Oprócz całkowicie przeprojektowanego interfejsu aplikacja TaHoma oferuje nowe funkcje, takie jak sugerowane scenariusze i karta ulubionych urządzeń.

    Nowa aplikacja TaHoma jest aktualizowana kilka razy w roku, aby zapewnić jeszcze większą kompatybilność i nowe funkcje.

  • Jakie funkcje nie będą dostępne po zmianie aplikacji Connexoon na aplikację TaHoma? (441) 14.04.2022

    Niektóre funkcje dostępne w aplikacjach Connexoon nie są dostępne w aplikacji TaHoma.

  • Jakie kompatybilności tracę, przechodząc z aplikacji Connexoon na aplikację TaHoma? (466) 14.04.2022

    Zmieniając aplikację Connexoon na aplikację TaHoma, utracisz kompatybilność z syreną Somfy io.​

    Wszystkie pozostałe produkty Somfy pozostają kompatybilne z aplikacją TaHoma.

  • Co oznacza kolor LED na Connectivity kit? (57) 03.01.2022

    LED twojego Connectivity kit przekazuje ci informację o jego obecnym stanie: 

    • Stały pomarańczowy : faza startowania
    • « Oddychający » niebieski : podczas zmieniania dostępu do WiFi
    • Mrugający biały : podczas łączenia się z WiFi i serwerem 
    • Mrugający czerowny : Connectivity kit jest niepodłączony do WiFi lub nie połączony z serwerem, sprawdź swoje połączenie internetowe.
    • Stały białe :  Connectivity kit ma zasilanie i jest połączony z serwerem, możesz używać go normalnie. (LED może zostać wyłączony w ustawieniach)

     

  • Które produkty są kompatybilne z Connectivity kit ? (285) 03.01.2022

    Connectivity kit jest kompatybilny z głównymi napędami Somfy (do rolet, bram wjazdowych i garażowych, żaluzji ...) oraz oświetleniem.
    Dzięki współpracy z Velux, ich napędy io też posiadają tą kompatybilność.

    Connectivity kit nie jest kompatybilny z czujnikami, systemami zabezpieczeń, ogrzewaniem, odbiornikami RTS oraz sprzętami innych marek. 

    Kliknij tutaj aby sprawdzić kompatybilność

  • Czy za pomocą aplikacji TaHoma można programować zaplanowane oraz zaawansowane scenariusze używając Connectivity kit? (116) 03.01.2022

    Kiedy aplikacja TaHoma jest połączona z Connectivity kit, jej możliwości są limitowane. Connectivity kit nie pozwala na programowanie czynności z wyprzedzeniem oraz na tworzenie zaawansowanych scenariuszy. Możesz jednak używać tych funkcji, pod pewnymi warunkami, za pomocą swojej aplikacji Asystenta Głosowego (z użyciem dodatkowego Asystenta Głosowego).

     

  • Jaka jest różnica pomiędzy Connectivity kit oraz TaHoma switch ? (1036) 24.11.2021

    TaHoma switch jest inteligentną centralą sterującą, która pozwoli ci połączyć swoje produkty Somfy oraz innych marek, a następnie sterować nimi w zaawansowany sposób. Jest kompatybilna z trzema radiowymi protokołami: io home-control, RTS i Zigbee 3.0. Pozwala także kompatybilność z Cloud oraz Asystentami Głosowymi. TaHoma switch jest połączona z nową aplikacją TaHoma, która pozwala na tworzenie ręcznych, zaplanowanych oraz zaawansowanych scenariuszy oraz posiada wiele innych funkcji. 

    Connectivity kit jest bramą do sterowania napędami Somfy oraz oświetleniem za pomocą aplikacji TaHoma lub sterowania głosowego (za pomocą dodatkowego Asystenta Głosowego). The Connectivity kit korzysta z dwóch protokołów radiowych Somfy: io home-control oraz RTS. Mimo korzystania z tej samej aplikacji, Connectivity kit posiada mniej funkcji niż TaHoma switch, przykładowo, pozwala wyłącznie na tworzenie scenariuszy ręcznych.

     

     

  • TaHoma® - co to takiego? (581) 12.10.2018
    TaHoma® to rozwiązanie pozwalające na sterowanie sprzętem podłączonym do domowej sieci. To narzędzie pomoże Ci zarządzać podłączonymi urządzeniami każdego dnia. Będziesz sterować oświetleniem, drzwiami i oknami, systemem alarmowym i ogrzewaniem, w domu lub w drodze, za pomocą urządzeń mobilnych lub komputera.
  • Potrzebuję dostępu do Internetu, aby móc korzystać z aplikacji TaHoma®? (317) 12.10.2018
    Tak, potrzebujesz dostępu do Internetu, aby rejestrować i podłączać swoje urządzenia, konfigurować aplikację TaHoma® i zdalnie sterować sprzętem.
  • Jaka jest wyjściowa cena za podłączenie domu do skrzynki TaHoma®? (203) 12.10.2018
    Większość ludzi zakłada, że produkty domowej automatyki nie są na ich kieszeń. Nasze urządzenia zaprojektowane są jednak w taki sposób, aby ich instalacja była elastyczna i skalowalna. Możesz z łatwością rozpocząć podłączanie domu do systemu zdalnego sterowania od rolet, a następnie, w miarę możliwości, podłączyć bramę garażową, potem okna, oświetlenie i kolejne urządzenia. Mówiąc językiem ekonomii, wystarczy Ci kilkaset euro, aby podłączyć swój dom do sieci. Możesz potem wyposażyć go tak jak chcesz i odpowiednio do dostępnego budżetu.
  • Jak będzie działać TaHoma®, jeśli dojdzie do awarii energetycznej? (203) 12.10.2018
    Nie masz się o co martwić! Żywotność akumulatora i modułu GSM wynosi 3 miesiące. W razie przerwy w dostawie prądu dowiesz się o każdej usterce sprzętu, nawet tej najmniejszej, a także o próbach włamania.
  • Mam zwierzę w domu. Jak TaHoma® radzi sobie ze zwierzętami poruszającymi się w domu i wokół niego? (189) 12.10.2018
    TaHoma® posiada trzy zintegrowane czujniki o różnej czułości detekcji. Wszystko gra, więc Twoje czworonogi mogą swobodnie biegać po domu i w jego okolicach, nie zakłócając działania aplikacji ani podłączonego sprzętu.
  • Jakie korzyści wiążą się z aplikacją TaHoma® w porównaniu z innymi rozwiązaniami dostępnymi na rynku? (171) 12.10.2018
    Aplikacja TaHoma®, opracowana w firmie Somfy, ma dostęp do licznych artykułów wyposażonych w napęd, które można ze sobą podłączyć, w przeciwieństwie do innych marek na rynku operatorów telekomunikacji lub nowych firm. Somfy posiada już „podstawę wyposażenia”, której możliwości w dziedzinie automatyki domowej zostały przetestowane i poddane próbom. Główne marki w branży automatyki współpracowały z firmą SOMFY nad produkcją etykiety „kompatybilności z aplikacją TaHoma®” (oświetlenie, ogrzewanie, bezpieczeństwo, dźwięk itp.). Tak więc wybór rozwiązania TaHoma® oznacza wybór skalowalności i wysoki stopień kompatybilności.
  • Jak sprawdza się TaHoma® pod względem bezpieczeństwa? (234) 12.10.2018
    Rozwiązanie TaHoma® produkowane jest we Francji, co jest gwarancją jakości i specjalistycznego zaangażowania. Opracowane zostało z wykorzystaniem technologii io-homecontrol i RTS, czyli dostępnych na rynku protokołów należących do firmy Somfy i tam zabezpieczonych . Przekazywanie poleceń połączonym urządzeniom opiera się na kluczu szyfrowania unikalnym dla każdej instalacji. Poziom bezpieczeństwa naszych rozwiązań jest taki sam, jak ten zapewniany w bankowej obsłudze danych lub systemach bezpieczeństwa przekazywania danych - żaden haker nie dostanie się do Twojej sieci. TaHoma® to czołowe środowisko automatyki posiadające certyfikat bezpieczeństwa przyznawany przez lidera w branży: SySS Gmbh.
  • Jak wybrać pilot zdalnego sterowania? (471) 12.10.2018

    Funkcje naszych pilotów są zróżnicowane. Zacznij od określenia istotnych dla siebie kryteriów, a następnie znajdź model, który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom. 
    1. Sprzężenie zwrotne. Pilot emituje sygnał wizualny lub dźwiękowy, który powiadamia Cię o tym, że polecenie dotarło i zostało wykonane. Ta funkcja dostępna jest wyłącznie w modelach wykorzystujących protokół radiowy io-homecontrol.
    2. Funkcja „Moje” zapamiętuje ulubiony tryb pracy urządzenia, umożliwiając jego natychmiastowe uruchomienie za pomocą przycisku „Moje”.
    3. Scentralizowane sterowanie: szybkie i łatwe sterowanie wieloma urządzeniami naraz. Ta funkcja dostępna jest w pilotach wielokanałowych i modelach Situo 5 io, Nina io, Nina Timer io oraz Chronis io.
    4. Programowanie czasowe. Ta funkcja umożliwia włączanie urządzeń wyposażonych w napęd o określonej godzinie. Dostępna jest w modelach Nina Timer io and Chronis io.  5. Tryb dyskretny. Zapewnia on optymalny komfort akustyczny, zmniejszając prędkość napędu rolet. Funkcja dostępna jest w modelach Smoove RS100 io, Nina io i jest kompatybilna z napędem S&SO RS100 io. 
    6. Funkcja wariacji. Idealna w przypadku żaluzji weneckich, ponieważ umożliwia regulowanie listew, zmniejszając natężenie światła wpadającego do domu i utrzymując przyjemny chłód w jego wnętrzu. Dostępna w modelach Situo Variation io i Telis Variation RTS.  7. Komfort. Możesz zwiększyć swój komfort i bezpieczeństwo, chroniąc urządzenia za pomocą czujników słońca, wiatru i/lub deszczu.  

  • Lista kontrolna dla układów kontrolnych (104) 12.10.2018

    Oto kilka rzeczy które trzeba wziąć pod uwagę przed wyborem pilota:
    1. Sprawdź, z jakiej technologii korzystasz? Nasze piloty zdalnego sterowania wykorzystują protokoły radiowe RTS oraz io-homecontrol. Aby pilot działał prawidłowo, okiennice, rolety tkaninowe i żaluzje z napędem, muszą wykorzystywać tę samą technologię.
    2. Ile urządzeń chcesz kontrolować za pomocą pilota? Jeśli masz kilka okiennic, rolet tkaninowych lub żaluzji z napędem, proponujemy wybór pilota sterującego wieloma urządzeniami na raz lub każdym z osobna. Uwaga: pilot sterujący jednym urządzeniem nie będzie tu skuteczny.   

  • Jak wybrać centralę automatyki domowej, które będzie dla Ciebie najodpowiedniejsza? (172) 12.10.2018

    Dlaczego warto wybrać rozwiązanie TaHoma®?

    Będzie to dobry wybór, jeśli szukasz otwartego i rozszerzalnego rozwiązania, które umożliwi Ci stopniowe podłączanie kolejnych urządzeń automatyki domowej. W miarę realizacji projektu możesz w ten sposób dodawać do sieci kolejne elementy wyposażenia, wyprodukowanego przez firmę Somfy lub jej partnerów (oświetlenie, termostaty, kamery, itp.).

    Dlaczego warto wybrać rozwiązanie Connexoon? 

    Connexoon to odpowiedni wybór, jeśli chcesz podłączyć wyłącznie wyposażenie okien (rolety, zewnętrzne żaluzje weneckie), urządzenia dostępu do domu (bramy wjazdowe i garażowe, system alarmowy) lub sprzęt tarasowy (markizy, zewnętrzne oświetlenie). 

  • Jak możesz dowiedzieć się, czy Twój sprzęt jest kompatybilny? (1179) 12.10.2018

    Które produkty są kompatybilne z centralą TaHoma®?

    Wszystkie produkty Somfy, wykorzystujące technologię radiową (RTS, io-Homecontrol), systemy alarmowe i podłączone urządzenia (termostaty, kamery, zamki) są kompatybilne. Jeśli w Twoim domu znajdują się urządzenia podłączone za pomocą kabla, możesz korzystając z radiowego mikromodułu Somfy sprawić, aby one również były kompatybilne. Zapoznaj się z pełną listą produktów firmy Somfy i jej partnerów, które możesz podłączyć do centrali TaHoma®.

    Które produkty są kompatybilne z urządzeniem Connexoon?

    Skrzynka /centrala? wykorzystuje protokoły io-homecontrol i RTS. Wybierz model Connexoon, który odpowiada systemowi napędowemu w Twoim domu i pobierz aplikację mobilną. Kliknij tutaj, aby zapoznać się z pełną listą urządzeń kompatybilnych z Connexoon.

  • Mam instalację kablową. Czy mogę ją zmodernizować? (180) 28.09.2018
    To oczywiste. Wszystko, co musisz zrobić, to zamontowanie odbiornika RTS, który scentralizuje Twoje polecenia i przekaże je do napędów za pomocą istniejącego okablowania. A jeśli dodasz później kolejny produkt RTS, nie trzeba go będzie podłączać przewodowo do punktu sterowania.
  • Nie mogę odnaleźć na pilocie przycisku „Stop”. (147) 28.09.2018
    Przycisk „Moje” zatrzymuje poruszającą się żaluzję. Możesz wstrzymać jej pracę również za pomocą manipulatora tarczowego lub naciskając przycisk „Do góry i w dół”.
  • Jaka jest różnica między systemem sterowanym przewodowo a systemem radiowym? (3494) 28.09.2018
     W systemie przewodowym układ kontrolny połączony jest z napędem za pośrednictwem kabli elektrycznych, które przekazują Twoje polecenia do napędu. To tradycyjne rozwiązanie automatyki domowej. W takim przypadku jednostka sterowania jest mocowana w pobliżu napędu (obok okna, jeśli chodzi o żaluzje wyposażone w ten napęd). W systemie radiowym polecenia przekazywane są za pomocą fal radiowych. Brak jest tu połączeń przewodowych między napędem a układem sterowania. Sterowanie odbywa się przy użyciu urządzeń mobilnych, a Ty możesz kontrolować swoje rolety nawet przez ścianę w promieniu maksymalnie 20 metrów. Montaż przebiega szybciej, a Twoje ściany zabezpieczone są przed zniszczeniem. To staranne i proste rozwiązanie automatyki domowej. Uwaga: produkty Somfy zawsze umożliwiają modernizację systemu przewodowego i przejście na system radiowy. Więcej informacji o technologiach RTS i IO opracowanych w firmie Somfy>>